Wycieczka do Szklarskiej Poręby

O tym jak piękne są Karkonosze, jak niesamowite znajdują się tam kotły polodowcowe, górskie wodospady oraz liczne grupy skalne mogli przekonać się piątoklasiści wraz z nauczycielami Mirosławą Ziembińską, Edytą Głód, Piotrem Motylem podczas wycieczki w dniach 16-18 maja do Szklarskiej Poręby.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od wejścia na wieżę widokową XV-wiecznej gotyckiej świątyni mieszczącej się w Radomierzu. Z wysokości 20 metrów mogliśmy podziwiać zapierającą dech w piersiach panoramę Rudaw Janowickich, Karkonoszy i Gór Kaczawskich. Dużą atrakcją okazało się Muzeum Energetyki i Elektrowni Wodnej na rzece Kamienna. Tam oglądaliśmy i dotykaliśmy blisko 600 eksponatów i urządzeń wykorzystywanych zarówno przez energetyków jak i odbiorców energii elektrycznej. Były wśród nich liczniki, przekładniki prądowe i napięciowe, transformatory, prądnice, przyrządy pomiarowe, jednym słowem wszystko to, co może kojarzyć się z energią elektryczną i było wykorzystywane od 1900 roku. Podczas wycieczki podziwialiśmy cuda natury jakimi niewątpliwie są karkonoskie wodospady: Wodospad i Wąwóz Szklarki, Wodospad Mumlavy mieszczący się u naszych południowych sąsiadów oraz Wodospad Kamieńczyka. Ten ostatni, jak się okazało stanowił scenografię do jednej ze scen słynnego filmu: „Opowieści z Narnii”. Wielu wrażeń i pozytywnych emocji dostarczyło nam górskie miasto Harrachov w północnej części Republiki Czeskiej. Podczas wjazdu linową kolejką na Certovą Horę widzieliśmy miejsca, gdzie odbywają się zawody pucharu świata w skokach i lotach narciarskich. Z lotu ptaka mogliśmy podziwiać skocznię Certak, gdzie kilkanaście lat temu Adam Małysz jako pierwszy w historii Polski wygrał konkurs Pucharu Świata i zapoczątkował „erę małyszomanii” . Na koniec pokonaliśmy trudną trasę zdobywając szczyt góry Chojnik i zwiedzając XV-wieczny zamek.

Wycieczka wszystkim bardzo się podobała. Musimy przyznać rację naszemu przewodnikowi. Warto zwiedzać świat, uczyć się języków, otworzyć się na innych ludzi. To uczy pokory, radzenia w trudnych sytuacjach i doceniania tego, co w zasięgu naszego wzroku.

« 2 z 3 »