Corrispondente da Torino 🇮🇹5️⃣

Nowy tydzień rozpoczęliśmy od wizyty w turyńskiej szkole Istituto Comprensivo Pacchiotti, w której realizujemy wspólne działania projektowe. Po powitaniu przez nauczycieli udaliśmy się do sali, gdzie zgromadzili się włoscy uczestnicy projektu. Przedstawili oni w języku angielskim kilka prezentacji: na temat Turynu, regionu Piemont, systemu szkolnego we Włoszech oraz swojej szkoły. Nawiązując do licznych regionalnych słodkości przedstawionych w prezentacji o tutejszym regionie poczęstowaliśmy Włochów tradycyjnymi polskimi słodkimi przysmakami, takimi jak pierniki, ptasie mleczko czy krówki. Nasi uczniowie przedstawili szkołę i naszą gminę oraz system edukacji w naszym kraju. Po przejściu na szkolne patio obejrzeliśmy taniec ludowy w wykonaniu uczniów młodszych klas, a my nauczyliśmy naszych nowych kolegów belgijki. Po chwili wszyscy uczestnicy dołączyli do wspólnej zabawy w kolejnych tańcach. Teraz nadszedł czas na kolejny etap integracji uczestników z obu państw – udział w dwóch lekcjach w mieszanych grupach.

Autobusem komunikacji miejskiej pojechaliśmy na zajęcia sportowe do centrum młodzieżowego Cecchi Point. Instruktorzy zaproponowali młodzieży uczestnictwo w niezwykłej grze, której zasady drużyny rywalizujące ustalały wspólnie przed meczem. Gracze musieli przestrzegać tych zasad, grać fair play i na koniec ustalić punktację pod okiem sędziów. Ideą tych zajęć była nauka demokracji i przestrzegania reguł poprzez sport. Uczestnicy grali z wielkim zaangażowaniem, bawiąc się przy tym wyśmienicie.

Podczas rozgrywek sportowych młodzież coraz bardziej integrowała się, w czym pomagała im bardzo dobra znajomość języka angielskiego.

Po kolacji spotkaliśmy się w ogrodzie ziołowym na tarasie naszego hotelu, aby zmierzyć się z trudnym tematem wolności osobistej. Podzieleni na grupy uczestnicy starali się zdefiniować pojęcie wolności osobistej, wskazać jej ograniczenia i na ciekawych przykładach opisać dylematy moralne związane z wolnością. Młodzież wykazała się nie tylko kreatywnością, ale także dużą dojrzałością formułując trudne pytania i samodzielnie udzielając na nie odpowiedzi.



« 1 z 3 »