Corrispondente da Torino 🇮🇹4️⃣

W niedzielny poranek udaliśmy się na mszę świętą do katedry św. Jana Chrzciciela, w której przechowywany jest Całun Turyński. Po nabożeństwie w języku włoskim, podeszliśmy do Kaplicy Całunu na krótką modlitwę.

Po mszy pojechaliśmy na wycieczkę w Alpy. Kilkadziesiąt kilometrów od Turynu, tuż przy granicy z Francją, znajduje się znany alpejski kurort – Bardonecchia. Miejscowość położona jest w malowniczej dolinie otoczonej szczytami górskimi sięgającymi ponad 3000 m n.p.m. Wyruszyliśmy w trasę zaplanowaną dla nas przez p. Łukasza. Wiodła ona przez widowiskowe i pachnące ziołami oraz kwiatami łąki, strome stoki porośnięte lasami. Weszliśmy na wysokość około 1600 m n.p.m. Byliśmy z siebie bardzo dumni, a nagrodą za trudy wspinaczki były piękne widoki. Zakończeniem wyprawy był krótki spacer uliczkami miasteczka.

Przed kolacją czekało nas jeszcze jedno zadanie – przygotowanie się do przedstawienia naszej szkoły i polskiego systemu oświaty naszym włoskim kolegom.