Wycieczka klasy VIIIc do Krakowa

W dniach 04-05 maja 2023 klasa VIIIc wybrała się na wycieczkę do Krakowa.

W drodze do Krakowa zwiedziliśmy renesansowy Zamek w Pieskowe Skale oraz zobaczyliśmy Maczugę Herkulesa. Nastepnie udaliśmy się do Starego Miasta w Krakowie, gdzie zwiedziliśmy Planty, Barbakan, Rynek z Sukiennicami i Kościołem Mariackim, Pałac Biskupów Krakowskich oraz Kolgium Maius.  Następnie, aby nabrać sił na dalsze zwiedzanie Krakowa, zjedliśmy obiad i ruszyliśmy na Wawel, gdzie zwiedziliśmy Zamek Królewski i Katedrę. Wieczorem młodzież miała możliwość delektowania się tętniącym życiem Rynkiem, a także zakupu pamiątek.

Następnego dnia udaliśmy się na spacer bulwarem nad Wisłą na Kazimierz – słynną żydowska dzielnicę. Na koniec udaliśmy się do Wieliczki, gdzie zwiedzaliśmy unikatową na skalę światową kopalnię soli. Po wyczerpującej wycieczce w kopalni, pełnej schodów i krętych korytarzy, udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Był to wspaniały czas na ostani odpoczynek przed ważnym egzaminem, który już tuż tuż.