„Jestem, więc czytam” – kolejny projekt EDUKACJI INSPIRACJI

Kolejny już zespół uczniów z naszej szkoły podjął wyzwanie pracy metodą projektu pod skrzydłami „Edukacji Inspiracji” (programu realizowanego przez Fundację „Szkoła z klasą” oraz EFC). W tym roku szkolnym są to wszyscy uczniowie klasy IV b wspierani przez 3 uczniów VII b. Trwające od stycznia działania mają na celu zbadanie zainteresowań czytelniczych uczniów, rozwijanie tych zainteresowań i wykształcenie w dzieciach przekonania, że czytanie może być bramą do wspaniałych światów. Dlatego projekt nosi tytuł „Jestem, więc czytam”.

Jak dotąd uczniowie mieli wielokrotnie wpływ na działania okołolekturowe, które toczyły się wokół tego, co ich w czytanych książkach interesowało. Dzieci więc między innymi gotowały (podczas warsztatów poprowadzonych dla nich przez panie ze Stowarzyszenia Kobiet Wiejskich), przeprowadzały ankiety, budowały światy lekturowe z klocków lego, „latały” w kufrach i na miotłach, tworzyły teatrzyki kukiełkowe, organizowały sesję fotograficzną, brały udział w warsztatach w księgarni, tworzyły komiksy (rysując i wykorzystując aplikację Make Beliefs Comix) i „pudełka lekturowe”. Cały czas trwa konkurs czytelniczy. Realizatorzy projektu powoli zbliżają się do celu – są w trakcie tworzenia gier w Scratchu, które wykorzystują motywy poznane w książkach.

Wszystko to przekonuje nas, że czytanie – choć dla niektórych nadal bywa wyzwaniem – może prowadzić do twórczych działań, pełnej pozytywnych emocji aktywności i świetnej zabawy.

Realizatorzy projektu – wykorzystując dane z ankiet – stworzyli TOP LISTĘ LEKTUR SZKOLNYCH. Chcielibyśmy zaprosić WSZYSTKICH czytających ten wpis do jej współtworzenia.

Zachęcamy do kliknięcia w poniższy link i wybrania LEKTURY SZKOLNEJ, którą najlepiej wspominacie. Będziemy wdzięczni za każdy głos.

Anna Broda