Innowacje pedagogiczne
Po zrealizowaniu programu uczniowie powinni:
- znać numery telefonów alarmowych,
- właściwie oceniać stan poszkodowanego i sytuację w miejscu wypadku,
- właściwie zachowywać się i umieć radzić sobie w trudnych, nietypowych sytuacjach,
- dbać o bezpieczeństwo swoje i innych,
- wezwać pomoc przez telefon w wypadku zagrożenia życia,
- znać środki pierwszej pomocy,
- ustalić, jakie są obrażenia poszkodowanego,
- umieć ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej,
- wiedzieć, jak ułożyć poszkodowanego przed wykonaniem resuscytacji krążeniowo – oddechowej (liczba oddechów i uciśnięć),
- prawidłowo wykonywać oddechy ratownicze,
- na miejscu wypadku działać według ustalonej kolejności,
- tamować krwawienie z nosa,
- opatrywać niewielkie rany, skaleczenia różnymi środkami,
- znać rodzaje oparzeń,
- rozsądnie korzystać z kąpieli słonecznych,
- znać symbole substancji trujących,
- unieruchomić złamaną kończynę,
- znać drogę ewakuacyjną i oznaczające ją symbole w szkole,
- znać ogólne zasady postępowania w przypadku oparzeń,
- właściwie zachowywać się w sytuacjach zagrożenia, takich jak: pożar, wypadek, spotkanie z nieznajomym , porażenie prądem,
- używać kasku podczas jazdy rowerem,
- stosować w praktyce zasady przechodzenia przez jezdnię,
- znać znaczenie najczęściej spotykanych znaków drogowych,
- poruszać się lewą stroną drogi w przypadku braku chodnika,
- posiadać znaczek odblaskowy i nosić go poruszając się po drogach,
- bezpiecznie korzystać z prądu,
- prawidłowo i bezpiecznie zachowywać się w czasie gier i zabaw,
- zachowywać się asertywnie,
- być świadomym niebezpieczeństw, jakie niosą uzależnienia
- zachowywać ostrożność wobec zwierząt