Dzień pod znakiem debaty o wolności i polsko-włoskich związkach w historii. Zaczęliśmy tę debatę od sformułowania definicji wolności i dyskusji na temat jej uwarunkowań. Włoscy uczestnicy projektu przedstawili prezentację na temat wolności w ich konstytucji i systemie prawnym. Później zaprosili nas do wysłuchania specjalnie przygotowanej dla nas piosenki „Liberta”. Pokazaliśmy film przedstawiający tysiącletnią historię Polski, dziewczęta z chóru szkolnego zaśpiewały piosenkę ludową „Takiego Janicka”, a następnie Andrzej wykonał w języku włoskim arię „La donna e mobile” z opery Rigoletto Giuseppe Verdiego. Występy spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem strony włoskiej. Zakończeniem zajęć było odśpiewanie hymnów narodowych obu państw aby odnaleźć nawiązania do Polski i Włoch w ich obu tekstach.
Udaliśmy się do szkolnej izby muzealnej, poświęconej przedmiotom ścisłym. Tam przedstawiono nam zbiory oraz wzięliśmy udział w doświadczeniach z fizyki. Eksperymenty były ciekawe, szczególnie dlatego, że mogliśmy sami je wykonywać. Na szkolnym patio zjedliśmy lunch, w tym czasie podpisane zostały nasze certyfikaty.
Po posiłku ruszyliśmy z włoskimi przyjaciółmi na wspólny spacer, oglądając Turyn i kupując pamiątki. Popołudnie spędziliśmy w jednej z największych atrakcji miasta – Muzeum Egipskim. Muzeum to szczyci się największym po kairskim zbiorem eksponatów na świecie. Ozdobą tej kolekcji jest nienaruszone wyposażenie grobowca architekta faraonów XVIII dynastii, żyjącego w XIV w. p.n.e. Kha i jego żony Merit. Równie ciekawe były papirusy, w tym zawierający najstarszą mapę na świecie. Byliśmy zafascynowani bogactwem i wyjątkowością sztuki i kultury starożytnego Egiptu.
Wieczorem spotkaliśmy się w celu dokończenia prezentacji efektów pracy pozostałych grup zajmujących się zasadami wolnej debaty. Dziś przedyskutowaliśmy następującą problematykę: przemoc, dziennikarstwo, różnorodność, prywatność, ukryte niebezpieczeństwa, odwagę i bezpieczeństwo narodowe w kontekście wolności słowa. Uczestnicy poradzili sobie bardzo dobrze z tym trudnym zadaniem, wykazując się dobrą znajomością języka angielskiego przy opracowaniu wybranych zagadnień.